Market

Kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu: #suomunousuun haastaa syömään kalaa

21.5.2019

Kaupallinen johtaja

Ilkka Alarotu

S-ryhmän vähittäiskaupan kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu

Kala on elinvoiman tärkeä lähde. Kalan syömisen myötä keskittymiskyky paranee, ulkonäkö kohenee, sydänterveys paranee ja olo kevenee. Suuri osa meistä syö kalaa kuitenkin vain kerran viikossa.

Tarvitaan kalavallankumous, jotta erityisesti kotimainen kala saadaan nousuun.

#Suomunousuun on meidän uusi kalafilosofiamme ja se haastaa meidät kaikki syömään kalaa useammin kuin kerran viikossa.

Julkaisimme kesällä 2017 Ruokamanifestin, jonka teesejä olemme toteuttaneet siitä asti. Nämä teot vaikuttavat koko suomalaisen ruokaketjun kasvuun ja kehitykseen. Uskomme, että Suomesta on maailman innovatiivisimmaksi ruokamaaksi.

#Suomunousuun on myös Ruokamanifestin teko ja sillä edesautetaan erityisesti kotimaisen kalan suosiota. Kun seuraavan kerran astut meidän ruokakauppaamme, huomaat eron. Valikoimissa on enemmän kotimaista, tuoretta kalaa, niin palvelutoreilla kuin valmiiksi pakattuna. Lisäksi olemme laskeneet kalatuotteiden hintoja.

#suomunousuun


Kuvat: Valtteri Hirvonen

Kaupallinen johtaja

Ilkka Alarotu

Kaupallinen johtaja

Ilkka Alarotu on S-ryhmän vähittäiskaupan kaupallinen johtaja.

Twitter: @IlkkaAlarotu

SOK

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.