Yhteistyökumppanit täydentävät S-ryhmän omaa liiketoimintaa
Yhteistyökumppaneiden avulla täydennämme asiakasomistajille tarjottavia etuja ja palveluita niillä toimialoilla, missä S-ryhmällä ei ole omaa liiketoimintaa. Tyypillisimmät yhteistyömuotomme ovat Bonus- ja etupartneritoiminta. Käytännössä asiakasomistajat saavat siis yhteistyökumppaneiltamme joko Bonusta tai hinta-/palveluetuja.
Yhteistyökumppaneina voi olla joko valtakunnallisesti toimivat tai jonkin alueosuuskaupan alueella toimivat alueelliset yhteistyökumppanit. Yhteistyösopimukset tehdään kilpailulainsäädännön määrittelemissä puitteissa.
Bonusta myöntävät valtakunnalliset yhteistyökumppanit:
- Elisa, LähiTapiola, Oral Hammaslääkärit, Silmäasema, Viking Line ja Sector Alarm.
Sponsoroinnissa tukikohteiden määrittelyä ohjaa vastuullisuus ja toiminnan yhteensopivuus arvoihimme. Viime kädessä siinäkin tärkeintä on, että tukikohteet tuottavat lisäarvoa asiakasomistajillemme. Siksi kohdennamme sponsorointikohteet ja panokset siten, että yhteistyön avulla voimme tuottaa asiakasomistajillemme palveluja ja selkeitä etuja.
Yhteiskunnalliset vastuullisuuskumppanit:
- Lasten Päivän Säätiö, Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja Suomen Punainen Risti.
Partneritoiminta
Partneritoiminnan muodot
Bonuspartneruus
1. valtakunnallinen bonuspartneruus
2. alueellinen bonuspartneruus.
Etupartneruus
1. alueellinen etupartneruus
2. valtakunnallinen etupartneruus.
Bonuspartneritoiminnan linjaukset
- Partneritoiminta kytkeytyy S-ryhmän strategiaan, toiminta-ajatukseen ja -visioon.
- Partneritoiminnalla tuotettavat palvelut ovat osa S-ryhmän palveluportfoliota - tavoitteena pitkäaikainen, laaja, vastuullinen ja asiakasomistajalähtöisesti kehittyvä yhteistyö.
- S-ryhmä varmistaa asiakasomistajille partnereiden tuottaman palvelun laadun ja vastuullisuuden jo sopimusteksteissä.
- Partnereiksi valitaan volyymiltään merkittäviä, kasvuhakuisia ja palvelutarjontaansa kehittäviä yrityksiä.
Bonuspartneritoiminnan peruslinjaukset
S-ryhmän strategian mukaisesti asiakasomistajien palvelutarpeita täydennetään bonuspartnereiden toiminnalla seuraavilla palvelutuotannon alueilla:
1. asuminen
2. terveys ja hyvinvointi
3. vapaa-aika
4. liikkuminen
Osuuskauppojen palvelutarjontaa ja kauppakeskusten vetovoimaisuutta voidaan täydentää myös alueellisella partneritoiminnalla.
Bonuspartnereiden valintakriteerit
- Partnerin tarjoama palvelu edustaa asiakasomistajien kannalta merkittävää kysyntäaluetta.
- Luotettavat, hinta-laatusuhteeltaan hyvät palvelut
- Verkoston kattavuus/saavutettavuus hyvä
- Käyttäjävolyymi, liikevaihto ja markkinaosuus merkittävä
- Hyvä Imago ja arvoyhteensopivuus S-ryhmän kanssa
- Kasvuhakuinen ja kehittyvä yritys, joka pyrkii pitkiin asiakassuhteisiin
- Talouden tunnusluvut kunnossa
Lisätietoja:
Partneritoiminta, johtaja Anne Sassi partner.sok@sok.fi