Kuvateksti

S-ryhmän ilmastotyölle tunnustusta kansainvälisessä CDP-ilmastoarvioinnissa

S-ryhmä osallistui kolmatta kertaa kansainväliseen CDP-ilmastoarviointiin ja sai vuoden 2018 arvioinnissa arvosanan A-. Arvosana vastaa ilmastotyön edelläkävijöiden Leadership-tasoa. Arvioinnin tulos on osoitus pitkäjänteisestä ja kunnianhimoisesta ilmastotyöstä.

22.1.2019

Iso juttu -ilmastokampanjalla miljoonan tonnin päästövähennystavoite

Ilmasto oli S-ryhmän viime vuoden keskeisiä vastuullisuustyön teemoja. Julkaisimme keväällä vuoteen 2030 ulottuvat päästövähennystavoitteet ja kutsuimme kumppanimme mukaan miljoonan tonnin päästövähennyksiin Iso juttu -ilmastokampanjan avulla. Jo 85 S-ryhmän tavaran- ja palveluntoimittajakumppania on mukana Iso juttu -kampanjassa vähentämässä päästöjä yhdessä S-ryhmän kanssa.

Energiatehokkuus ja omat uusiutuvan energian investoinnit avittavat päästövähennyksiä

Julkaisimme päivitetyt energiatehokkuus- ja uusiutuvan energian tavoitteemme jo vuonna 2016. Määrätietoinen työ kohti tavoitteita tuottaa tulosta. Vuoden 2018 aikana S-ryhmä asennutti 27 000 aurinkopaneelia toimipaikkojensa katoille ja keskimäärin vuoden sähkönkulutuksesta lähes 60 prosenttia tuotettiin omalla tuulivoimalla. Tavoitteena, on että oman uusiutuvan energian tuotanto kattaa 80 prosenttia sähkönkulutuksestamme vuonna 2025.

Tulevaisuusvalmennukset ja polku ilmastoyrittäjyyteen yhdessä ProAgrian kanssa

Tavoitteellinen ilmastotyö jatkuu myös vuonna 2019. S-ryhmä käynnistää yhdessä ProAgrian kanssa maataloustuottajien Tulevaisuusvalmennukset, joihin sisältyy polku ilmastoyrittäjyyteen. Ilmastoyrittäjyys tarkoittaa sitä, että tuottaja ottaa toimintaansa mukaan ilmastoasiat, ja pyrkii erilaisin toimenpitein edesauttamaan oman tilansa osalta esimerkiksi kasvihuonekaasupäästöjen vähenemistä sekä hiilen sidontaa ja varastoimista maaperään. Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi tilan resurssitehokkuuden optimointia, hiiliviljelymenetelmien soveltamista ja tämän tekemisen läpinäkyvyyttä myös kuluttajalle. Näiden tekojen myötä tuottajan on mahdollista parantaa myös toimintansa kannattavuutta ja kasvattaa tuotteidensa arvostusta kuluttajien silmissä.


Kuvat: S-Ryhmä

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.