S-ryhmä aloittaa maksamisen palveluissa laajan yhteistyön alankomaalaisen Adyenin kanssa. Adyen on maailmanlaajuisesti toimiva maksamisen palveluntarjoaja, jonka teknologinen alusta on käytössä useilla kuluttajien suosimilla yrityksillä.
Yhteistyö Adyenin kanssa käynnistyy toimipaikkojen maksupäätteiden uudistamisella vuosina 2024–2025. Maksupäätteet uudistetaan, sillä nykyiset päätelaitteet ovat tulleet elinkaarensa päähän. Adyenin kanssa kehitetään jatkossa myös mobiilipalveluiden ja verkkokauppojen maksutapoja.
Uudistukset otetaan vaiheittain käyttöön kaikissa S-ryhmän liiketoiminnoissa, toimipaikoissa ja palveluissa sekä Suomessa että Virossa. Siirtymävaihe on asiakkaille saumaton; nykyiset maksutavat ja esimerkiksi Bonuksen kerryttäminen jatkuvat ennallaan. S-ryhmän kaikkien liiketoimintojen siirtyminen uuteen maksamisen ratkaisuun kestää useamman vuoden. S-Pankin tuottamat palvelut eivät kuulu nyt tehdyn sopimuksen piiriin.
– Adyen tarjoaa meille korkeatasoisen ja nykyaikaisen palvelukokonaisuuden, joka vastaa tulevaisuuden kehitystarpeisiimme. Yhteinen tavoitteemme on tarjota S-ryhmän asiakkaille sujuva asiakaskokemus sekä helpot, turvalliset ja luotettavasti toimivat maksutavat, kertoo S-ryhmän maksamisen palveluista vastaava johtaja Kai Lindström SOK:lta.
Adyenin alusta yhtenäistää ja yksinkertaistaa maksamista S-ryhmän eri kanavissa ja mahdollistaa palvelun joustavan kehittämisen. Tämä sujuvoittaa asiakkaiden monikanavaista asiointia.
– S-ryhmä on edelläkävijä vähittäiskaupan digitaalisten palveluiden kehittämisessä. Se on osoittanut, miten teknologiaa hyödyntämällä asiakkaille voidaan tarjota entistä parempia asiointikokemuksia. Olemme innoissamme siitä, että pääsemme S-ryhmän kumppanina vauhdittamaan sen digitaalista siirtymää, sanoo Tobias Lindh, Adyenin Pohjoismaiden ja Baltian toimintojen johtaja.