S-ryhmä haastoi Ultrahack-tiimit kehittämään uusia älykkäitä kauppa- ja pankkipalveluita. Vähittäiskaupan hackathoniin osallistui kahdeksan joukkuetta, jotka koodasivat ja kehittivät ideoitaan viikonlopun ajan 25.–27.11. Kategorian voittajaksi valittiin Team Eatechin idea Hack the shop.
Kyseessä on tuote- ja asiakasdataa sekä paikkatietoja hyödyntävä älykäs ostolista, joka helpottaa listalle valittujen tuotteiden löytämistä kaupasta.
– Uskon, että voittomme perustuu pitkälle mietittyyn ideaan. Hankkeemme on lähes toteutusvalmis ja sen ominaisuuksia on helppo yhdistää jo olemassa oleviin järjestelmiin, voittajatiimin jäsen Riku Eischer kertoo.
Jatkokehitystä S-Labissa
Eatech osallistuu vähittäiskaupan kategorian voittajana Slushiin, joka järjestetään kuluvalla viikolla Helsingissä. Slushissa valitaan koko Ultrahack-turnauksen voittaja.
Lisäksi Team Eatech pääsee jatkokehittämään ideaansa S-ryhmän S-Lab -ideahautomoon.
– Tarjoamme voittajalle Suomen suurimman vähittäiskaupan koelaboratorion, joka käsittää useita kaupan toimialoja, kymmeniä liikeideoita, satoja toimipaikkoja sekä miljoonia asiakaskohtaamisia, SOK:n strategiajohtaja Sebastian Nyström kertoo.
S-Lab on väylä start-up-yrityksille ja muille S-ryhmän ulkopuolisille innovaattoreille päästä kokeilemaan uusia ratkaisuja käytännössä.
Katso voittajatiimin tunnelmat täältä.
***
Euroopan suurin hackathon-turnaus huipentui sunnuntaina 27.11.2016 Vallilan konepaja Brunolla järjestettyyn finaaliin. Tapahtumassa oli yli 560 osallistujaa yhteensä 29 maasta.
Lue lisää: https://ultrahack.org/ ja https://www.s-kanava.fi/web/s-ryhma/s-lab