S-kauppojen ilta-ale nousi uutiseksi The New York Timesissa - S-ryhmä
Maito

S-kauppojen ilta-ale nousi uutiseksi The New York Timesissa

Maineikas sanomalehti nosti S-ryhmän ”happy hourin” näyttävästi esille hävikkiviikolla.

9.9.2019

Artikkelissa haastateltu 27-vuotias Kasimir kertoo käyvänsä Vallilan S-marketissa usein iltayhdeksän jälkeen, jolloin punalaputetuista tuotteista saa 60 prosentin alennuksen.

- Olen jäänyt tähän aika koukkuun, hän kommentoi NYT:in toimittajalle.

Yhdysvaltalaislehti kertoo myös, että asiakkailla on tapana ilmestyä kauppaan hieman ennen kuin kello lyö yhdeksän.

Noin 900 S-ruokakauppaa aloitti syyskuussa 2017 käytännön, jossa punalaputetuista tuotteista saa iltaisin alennusta 30 prosentin sijaan 60 prosenttia. Suurimmassa osassa myymälöitä alennuksen saa kello 21 jälkeen. Reippaammalla alennusprosentilla pyritään vähentämään hävikkiä.

Suomessa kotitaloudet heittävät vuosittain 120-160 miljoonaa kiloa ruokaa hukkaan. Ruokahävikki vastaa noin 100 000 henkilöauton vuosittaisia hiilidioksidipäästöjä.

The World Wastes Tons of Food. A Grocery ‘Happy Hour’ Is One Answer

Hävikkiviikko 9.-15.9.2019


Kuvat: SOK

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.