Ässäkeskus Vallila S-brändi

S-brändi uudistuu sinisestä vihreään, osuustoiminnallinen arvopohja pysyy

Ässäkeskuksen tornissa Vallilassa komeilee sinisen S-kirjaimen sijaan vihreänä hohtava S. Sinisiä ässiä vaihdetaan vihreiksi paraikaa myös alueosuuskauppojen toimipaikoissa. S-ryhmän tunnus päivitettiin tähän päivään vastaamaan asiakasomistajille tuttua vihreää korttia ja kertomaan yhteistä osuuskauppatarinaa. Uudistus tukee kaupparyhmän missiota "Teemme yhdessä paremman paikan elää".

23.6.2021

S-brändi-uudistuksen tavoite on kirkastaa S-ryhmän osuustoiminnallista yritysmuotoa. Vihreä väri on jo tuttu asiakasomistajien S-Etukortista. Nyt yksi yhteinen S-tunnus sitoo asiakasomistajuuden hyödyt, 19 alueosuuskauppaa ympäri Suomen ja koko S-ryhmän vahvemmin yhteen.

– S-brändin uudistuksen myötä tavoitteenamme on kertoa tunnistettavammin osuustoiminnallisesta ytimestämme valtakunnallisesti.  Vihreä väri muuttuu kaupparyhmän yhteiseksi väriksi ja logo yhtenäiseksi. Osuustoiminnallinen arvopohja säilyy ja vahvistuu. Vihreä myös symboloi kaupparyhmän kunnianhimoista vastuullisuustyötä, kertoo SOK:n pääjohtaja Hannu Krook.

– S on osuuskauppabrändi, joka kuvaa koko kaupparyhmän yhteisiä tavoitteita. "S" tulee tänä vuonna näyttämään modernilta ja yhtenäiseltä. Viimeksi tunnukset on päivitetty 80-luvulla, joten nyt oli aika uudistua, kertoo S-brändin markkinoinnista vastaava Tia Hallanoro.

Ketjutunnuksiin muutos ei vaikuta. Kuluttajien arvostamat brändit, kuten Prisma, S-market, Sokos tai ravintoloiden logot säilyvät tuttuina ja tykättyinä ennallaan.

[object Object]

Visuaalisen ilmeen kehitystä vasemmalta oikealle:

  • 1910 Korinkantajat Albert Gebhard

  • 1939 kaupparyhmän tunnus

  • 1966-1979 kaupparyhmän tunnus

  • 1979-1985 Professori Kyösti Variksen suunnittelema ”Meidän merkki”

  • 1985 Pääjohtaja Juhani Pesonen ideoi uuden S-ryhmän tunnuksen. Samalla alkoi laaja uudistusohjelma, joka nosti kaupparyhmän uuteen kukoistukseen.

  • 2018 Uusi S-logo tuli vuonna 2018 asiakasomistajuuden käyttöön ja vuonna 2021 yksi yhteinen S-tunnus sitoo asiakasomistajuuden hyödyt, 19 alueosuuskauppaa ympäri Suomen ja koko S-ryhmän vahvemmin yhteen.

Lähde: Timo Herranen, Yhdessä eteenpäin, 2004

Mukana uudistuneen S-brändin ilmeen suunnittelutyössä ovat olleet N2 Albiino ja Bond.

Lisätietoja: Tia Hallanoro, VP Marketing, S-brändi, S-ryhmä, tia.hallanoro(at)sok.fi

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.