Nauha maksaa kolme euroa ja se tilitetään kokonaisuudessaan Syöpäsäätiölle. Nauhoja myyvät S-ryhmän kaupoista Prismat, S-marketit, Salet, Alepat, ABC-liikennemyymälät, Stockmann Herkut sekä Sokos ja Emotion.
– Nauhamyynnillä pystymme parhaiten kartuttamaan lahjoitussummaa syöpätutkimuksen hyväksi. Meillä on myymälöitä ympäri Suomen, joten voimme tarjota kaikille mahdollisuuden nauhan ostoon, valikoimajohtaja Katja Tapio S-ryhmän vähittäiskaupasta sanoo
Tänä vuonna nauhan on suunnitellut Anna Puu ja keräyksen teema on Minä & Sinä. Viime vuonna suunnittelusta vastasivat Duudsonit ja sitä edellisenä Michael Monroe.
Tänään torstaina 27.9. alkavan Roosa nauha -keräyksen lahjoitusvaroilla rahoitetaan rintasyöpätutkimusta ja vaikutetaan sairauden tehokkaampaan ehkäisyyn ja hoitoon. Varoilla rahoitetaan myös neuvontatyötä. Keräyksen järjestäjä on Syöpäsäätiö.