Langattomat nappikuulokkeet, sykemittarit ja älykellot, sekä vatkaimet ja sekoittimet ovat kasvattaneet myyntiään koko ajan.

Kuntoilutrendissä ei hiipumisen merkkejä: lihashuoltovasarasta odotetaan joulun hittilahjaa

Koronavuosi on innostanut suomalaiset kuntoilemaan ja pitämään itsestään huolta, ja hyvinvointitrendi näkyy vahvasti myös tänä jouluna pukinkonttiin käärittävissä lahjoissa. Joulun hiteiksi ennustetaan esimerkiksi lihashuoltovasaroita ja airfryereita.

24.11.2020

Suomessa on meneillään varsinainen hyvinvointibuumi, toteaa S-ryhmän käyttötavarakaupan myyntijohtaja Päivi Hole. Erilaisten kuntoiluvälineiden, kuten käsipainojen ja hulavanteiden, kysyntä on ollut kovaa koronakeväästä lähtien – maalis- ja lokakuun välisenä aikana niiden myynti on kaksinkertaistunut viime vuoteen verrattuna.

Lisääntyneen kuntoilun myötä myös kehonhuolto on tärkeässä roolissa ja joulukaupan suosikkituotteen ennustetaankin olevan tänä vuonna lihashuoltovasara, jonka värähtelyn avulla voi hieroa urheilusta kipeytyneitä lihaksia. Lihashuoltovasaroita oli myyty marraskuun puoleen väliin mennessä jo yli 12 000 kappaletta, ja myynnin uskotaan tuplaantuvan joulukaupan kiihtyessä. Myös muut kehonhuoltoon käytettävät apuvälineet kiinnostavat nyt Prisman asiakkaita: esimerkiksi kestosuosikin asemaan nousseita foam rollereita eli hierontarullia kääritään moneen joulupakettiin tänäkin vuonna.

Kasvanut kiinnostus hyvinvointia kohtaan näkyy myös siinä, että urheilu- ja älykelloja kääritään moneen joulupakettiin. Niiden myynti on kasvanut jo vuosia, mutta tänä vuonna kysynnän kehitys on ollut poikkeuksellisen kovaa: äly- ja urheilukellojen myynti on kasvanut yli 50 prosenttia maaliskuun ja lokakuun välisenä aikana. Myös muu elektroniikka käy hyvin kaupaksi joulun alla.

”Musiikin ystävälle – tai esimerkiksi etätyötä tekevälle – nappivalinta joululahjaksi ovat täysin langattomat bluetooth-nappikuulokkeet. Yhdeksi tämän joulun hittilahjaksi ennustetaan myös JBL:n PartyboxGo -kaiutinta”, Hole sanoo.

Alla olevassa graafissa vertaillaan eri tuoteryhmissä toisiinsa ajanjaksoja 1.3.–30.6.2019, 1.7.–31.10.2019, 1.3.–30.6.2020 ja 1.7.–31.10.2020. Kaikissa tuoteryhmissä indeksinä (100) on taso ajanjaksolla 1.3.–30.6.2019.


Kuvat: Infogram / SOK

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.