Juhannuksen Hihna247-lähetys oli somehitti

Kummelin selostus räjäytti juhannussomen – Hihna247 oli jälleen somehitti

Sadat tuhannet suomalaiset seurasivat juhannusaattona Facebookin kultti-ilmiöksi noussutta Hihna247-lähetystä Tampereen Kalevasta. Hihnalla nähtiin tuotenäytöksiä ja tervehdyksiä sekä muun muassa Batman-asiakas.

22.6.2019

Sadat tuhannet suomalaiset seurasivat juhannusaattona Facebookin kultti-ilmiöksi noussutta Hihna247-lähetystä Tampereen Kalevasta. Hihnalla nähtiin tuotenäytöksiä ja tervehdyksiä sekä muun muassa Batman-asiakas.

Suomalaisten juhannusperinteeksi ja pelastukseksi muodostunut Hihna247 kuvasi juhannusaattona Tampereen Kalevan Prisman kassahihnaa 8 tunnin ajan. Lähetys tavoitti Facebookissa 400 000 suomalaista ja keräsi lähes 20 000 kommenttia.

– Hihnasta on rakentunut nykyajan virtuaalinen juhannuskokko. Lähetys keräsi 120 000 aktiivista osallistujaa, mikä vahvistaa käsitystämme sitoutuneesta ja yhteisöllistä henkeä puhkuvasta hihnaheimosta, Juha-Matti Levo S-ryhmän vähittäiskaupan viestinnästä kertoo.

Hihnahurma näkyi ja tuntui myös Kalevan Prismassa. Kummeli-selostus houkutteli paikalle tuhansia asiakkaita. Hihna-kassa 12 keräsi suurimman huomion.

– Myymälässä oli odotetusti suuren urheilujuhlan tuntua. Hiljaisemman aattoillan sijaan meillä oli hyväntuulista hulinaa erityisesti Hihna-kassalla, joka keräsi parhaimmillaan kymmenien metrien jonon. Myös myymälän henkilökunta laittoi lähetyksen aikana itseään upeasti likoon, toimialajohtaja Ville Jylhä Pirkanmaan Osuuskaupasta fiilistelee.

Kummeli-selostus rikkoi kävijäennätyksen

Tamperelaisten juhannusostoksia kommentoineet Kummeli-tähdet Heikki Silvennoinen ja Timo Kahilainen eivät jättäneet yleisöään kylmäksi. Kaksikon selostus nosti Hihnan kävijäluvut uuteen ennätykseen.

Kaikkien hihnojen erikoisasiantuntija Pauli Kymäläinen (Silvennoinen) vakuutti tietämyksellään hihnojen syntyhistoriasta ja avasi näkemystään muun muassa laadukkaan kondomin olemuksesta, Asido Filuksen merkityksestä elämäänsä ja otti kantaa myös gerbiilien vähittäismyyntiin.

Kymäläinen tarkkaili asiakkaiden ostoksia kiikareillaan kassahihnan läheisyyteen sijoitetusta selostuskopista ja kuvaili myös omaa Hihna-selostajan rooliaan.

– Hihnan selostaminen ei ole sen kummempaa puuhaa kuin keihäänheiton tai pingiksen selostaminen. Otetaan nyt esimerkiksi Jukolan viesti; siellä neljä otsalamppua liikkuu metsässä ja mies kuiskii hiljaa puun takana. Joten kyllä Hihnan selostaminen siinä mielessä on huomattavasti rehellisempää hommaa, Kymäläinen totesi lähetyksessä.

Hihnikset toivovat lisää liveselostusta

Asiakkaat loihtivat tänäkin vuonna kassahihnalle erilaisia tuotenäytöksiä ja tervehdyslappuja. Somekansaa puhutti erityisesti alkuillan Batman-asiakas, jonka ostoksista löytyi lepakkomiehen naamion lisäksi kloriittia, lonkeroa ja sorkkarauta. Hihnan seuraajia sekä selostajakaksikkoa hämmästytti myös irtonamujen ja sipsien valtava vyöry läpi illan.

– Juhannushihnan kommentointiosio oli hämmästyttävän hyväntuulinen kohtaamispaikka. Emme joutuneet poistamaan kommenttivyörystä huolimatta yhtään asiatonta kommenttia, Levo kertoo.

Hihnaselostuksesta innostunut hihnakansa toivoi tuleville tuotantokausille lisää liveselostusta ja vieläkin pidempiä lähetysaikoja.

Hihna247 lähetyksen voi katsoa Prisman Facebookista. Kummelin selostukset löytyvät liven aikajanalta kohdista 4h ja 5h: https://www.facebook.com/prisma.fi/

Lisätietoja medialle:

Juha-Matti Levo, community manager, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0650, juha-matti.levo@sok.fi

Ville Jylhä, toimialajohtaja, Pirkanmaan Osuuskauppa, p. 010 76 70079, ville.jylha@sok.fi


Kuvat: SOK

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.