Kotona kuntoon - S-ryhmä
Kuvateksti

Kotona kuntoon

Kotona treenaamalla säästää aikaa ja voi saavuttaa hyvän kunnon edullisesti. Kotiurheilublogeja seuraamalla saa tuekseen myös kannustavan yhteisön.

22.1.2013

Kuntosalikortit ovat usein kalliita, lenkkeily puuduttavaa ja urheilu vie liikaa aikaa. Lisäksi tuloksia ei näytä liioin tulevan, kun ei ole Madonnan personal traineria ohjaamassa ja piiskaamassa. Hyvä kunto tuntuu olevan kiinni rahasta ja välineistä, joten timmi kroppa on haave, johon pienipalkkaisella, opiskelijalla tai työttömällä ei ole varaa.

Jos ajatuksesi kulkevat näitä ratoja, kannattaa tutustua kotitreenaukseen. Maailmalla kotiurheilu on iso trendi. Kotitreeniblogit sekä YouTuben videot ovat tehneet olohuoneessa urheilemisesta varteenotettavan vaihtoehdon kuntosalikorteille, sillä kotitreenaus on edullista eikä vaadi paljon tilaa. Treenit ovat usein lyhyitä ja intensiivisiä, joten aikaa säästyy paljon.

Bloggaaja tsempparina

Alkuun pääsee helposti, kunhan löytää hyvän blogin – parhaat kotitreenausblogit toimivat kuin henkilökohtainen kunto-ohjaus, sillä treenit vaihtuvat usein, blogin pitäjä kannustaa ja motivoi pääsemään tuloksiin sekä jakaa ruokavinkkejä.

Kotitreenauksessa välineitä käytetään harvoin ja sarjat sopivat naisille ja miehille. Liikkeet ovat monipuolisia ja luovia, ja ne kohdistuvat moniin lihasryhmiin samanaikaisesti. Treenata voi kaikkialla: kotona, puutarhassa, kesämökillä, puiston reunassa tai hotellihuoneessa, yksin tai yhdessä kaverin kanssa.

Etsi itsellesi sopiva treeniblogi esimerkiksi osoitteesta Blogilista.fi.


Kuvat: S-Ryhmä

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.