S-ryhmän ilmastotyö on suomalaisyritysten kärkeä - S-ryhmä
Aurinkopaneelit ja Hannu Tauriainen

S-ryhmän ilmastotyö on suomalaisyritysten kärkeä

S-ryhmän ilmastotyö on kansainvälisen Carbon Disclosure Projectin (CDP) arvion mukaan yhä edelläkävijätasoa. Ryhmä ylsi ainoana kotimaisena kaupan alan yrityksenä arvosanaan A-. Kaikkiaan 11 suomalaisyritystä saavutti tämän edelläkävijätason.

20.1.2020

S-ryhmän menestyksen takana on selkeät päästövähennystavoitteet, niiden toimeenpano ja hyvin edennyt työ yhteistyökumppaniemme sitouttamiseksi päästövähennysten tekemiseen.

Ryhmän omana tavoitteena on vähentää ilmastopäästöjä 60 prosenttia vuosien 2015 ja 2030 välillä. Tämän on tieteellisesti vahvistettu olevan linjassa Pariisin ilmastosopimuksen tavoitteiden kanssa. Lisäksi kannustamme kumppaneitamme vähentämään ilmastopäästöjään vähintään miljoona tonnia. Kampanjassa on mukana jo sata yhteistyökumppania.

S-ryhmä on Suomessa ainoa vähittäiskaupan toimija, joka on mukana myös CDP Supply Chain -ohjelmassa. Sen avulla tuotteita tai palveluita toimittavat yritykset raportoivat päästövähennyksistään yhdenmukaisella tavalla.

Carbon Disclosure Project (CDP) on kansalaisjärjestöjen vuonna 2000 perustama riippumaton maailmanlaajuinen järjestö. Se arvioi vuosittain satojen yritysten ympäristötyötä, pääosin yrityksiin rahoittavien tai niihin sijoittavien investoijien toivomuksesta.

Vuonna 2018 CDP:n ilmastonmuutosta, vesiturvallisuutta ja metsäkysymyksiä koskeneisiin kyselyihin vastasi yli 8 400 yritystä.


Kuvat: Yhteishyvä

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.