asiakas näyttämässä S-Etukorttia kassalla

S-Etukortti on Suomen houkuttelevin brändi

Taloustutkimuksen Brändien arvostus -tutkimuksen arvostetuimpien brändien kärkikymmenikköön nousi tänä vuonna kaksi S-ryhmän brändiä: S-Etukortti ja Prisma. Asiakasomistajuuden vetovoimasta kertoo erityisesti neljän miljoonan suomalaisen lompakosta tai puhelimesta löytyvän S-Etukortin pysyminen Suomen houkuttelevimpana brändinä viime vuoden tapaan.

29.8.2025

Taloustutkimus kysyy vuosittaisessa tutkimuksessaan suomalaisilta, mitä brändejä he arvostavat. Mukana tutkimuksessa oli tänä vuonna 699 brändiä ja 83 tuoteryhmää. Arvostuksen lisäksi brändeistä selvitettiin muun muassa niiden houkuttelevuutta ja asiakastyytyväisyyttä.

”Erityisen ylpeitä olemme siitä, että suomalaiset pitävät S-Etukorttia paitsi arvostettuna, myös kaikkein houkuttelevimpana brändinä jo toistamiseen. Voidaan siis todeta, että asiakasomistajuudessa on tutkitusti vetovoimaa, ja suomalaiset pitävät vihreän kortin käyttöä palkitsevana. Kehitämme asiakasomistajuutta pitkäjänteisesti, ja tämä tunnustus viestii siitä, että olemme oikealla tiellä”, sanoo asiakkuusjohtaja Heini Dahlström SOK:lta.

Brändien houkuttelevuutta arvioitiin tutkimuksessa asteikolla 10 (erittäin houkutteleva) – 0 (ei lainkaan houkutteleva). Houkuttelevimmaksi arvioitu S-Etukortti sai siis suomalaisilta kaikista brändeistä eniten arvosanoja 10 ja 9.

S-Etukortti kipusi arvostetuimpien brändien kärkikymmenikköön jo kolmatta vuotta putkeen, tällä kertaa 9. sijalle. Prisma puolestaan nousi Suomen 8. arvostetuimmaksi brändiksi. Kumpikin brändi sijoittui myös ensimmäiseksi omassa tuoteryhmässään – S-Etukortti etu-/kanta-asiakaskorteissa ja Prisma ruokakaupoissa. S-ryhmän brändeistä myös ABC, Sokos Hotels, S-Pankki, Kotimaista ja S-kaupat valittiin omissa tuoteryhmissään arvostetuimmiksi.


Kuvat: Nico Backström

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.