Prisman Antti Tapani -brändin odotettu kevään 2021 -mallisto on saapunut Prismoihin niin
myymälöissä kuin verkkokaupassa. Uusi mallisto sisältää brändin luovan johtajan Antti Tuiskun ja huippusuunnittelijoiden yhteistyössä kehittämiä käytännöllisiä mutta näyttäviä vaatteita, jotka ovat inspiroituneet katumuodista sekä mukavuutta ja sporttisuutta yhdistävästä athleisure-trendistä.
”Oma ajatukseni ja inspiraationi tätä kevään mallistoa tehdessä oli alusta saakka se, että jokainen meistä on ainutlaatuinen yksilö ja sen tulee näkyä myös pukeutumisessa. Olemme tietoisia asiakaskunnastamme ja heidän rohkeudestaan, ja olemme uudessa mallistossa pystyneet täsmentämään sitä, että menemme entistä rohkeampaan suuntaan. Pukeutuminen on niin suuri osa itseilmaisua ja on ollut hienoa huomata jo vuoden aikana, miten Antti Tapani -brändin asiakkaat ja fanit ovat tosi avoimia uusille ajatuksille ja ideoille. Esimerkiksi värien myötä on haluttu viedä näyttävämpään suuntaan. Toivon kevään vaatteiden tuovan
käyttäjilleen iloa, inspiraatiota ja rohkeutta olla juuri se oma ihana itsensä”, Antti Tuisku kertoo.
Tuiskun taipale Prisman Antti Tapani -brändin luovana johtajana on ollut nousujohteinen.
Malliston lanseeraus viime keväänä sai aikaan Prisman verkkokaupan pukeutumiseen parhaimmillaan 17-kertaisen myyntipiikin normaaliin verrattuna. Kansainvälisille markkinoille tähtäävä brändi lanseerattiin viime vuonna myös Virossa, jossa se on menestynyt hyvin.
Näkyvä merkitys Prisman pukeutumisen myynnissä
Prisman käyttötavarakaupan myyntijohtaja Päivi Hole uskoo myös tämän kevään malliston näkyvän myyntitilastoissa.
”Antti Tapani -brändillä on ollut näkyvä merkitys Prisman pukeutumistarjonnan kasvulle ja
koko marketkaupan vaatemyynnille. Antti Tapani on ollut iso osa sitä kehitystä, jonka avulla olemme nyt suomalaisten suosituin paikka ostaa vaatteita. Mallisto on menestynyt hyvin myös esimerkiksi sosiaalisessa mediassa ja näemme tuotteita keskenään hyvinkin erilaisten ihmisten päällä erilaisissa käyttötilanteissa – juuri niin kuin toivoimme.”
Holen mukaan Antti Tapani on alansa suunnannäyttäjä, koska se tuo ennakkoluulottomuutta ja sallivuutta paitsi suomalaisten pukeutumiseen myös mielikuviin markettimuodista. Samaa menestysreseptiä jatketaankin myös tulevina vuosina:
”Yhteistyö Antin kanssa on ollut saumatonta ja voin ilokseni kertoa, että vuoden 2022 malliston suunnittelu on jo hyvässä vaiheessa.”
Treenivaatteet ja uima-asut suosittuja
Viime mallistoissa allover-printit AT-logolla ovat olleet menestys ja Prismassa ennustetaan niiden olevan sitä tälläkin kaudella.
”AT-mallistoon saaduille kuulokkeille povaamme hyvää menestystä. Myös uima-asut olivat hitti viime keväänä ja luonnonvesissä uimisen trendin myötä uskomme saman jatkuvan.
Suosittuja ovat myös olleet kirkkaat ja pastellit treenivaatteet,” Päivi Hole taustoittaa.
Kevään mallistossa värimaailmana on yhä päävärinä kulkeva musta ja valkoinen, joiden rinnalle on tuotu uutena elementtinä minttu ja oranssipunainen. Muita visuaalisia yksityiskohtia ovat placement-printit ja -brodeeraukset. Valikoimassa varsinkin naisten sisäpukeutumiseen on lisätty runsaasti tuotteistusta ja uusi vaihtoehtoja.
Vastuullisempia materiaaleja
Yksi tärkeimpiä kevään 2021 AT-malliston yksityiskohdista on materiaalivalinnoissa. Kaikkiin malliston vaatteisiin on lisätty vastuullisesti tuotettuja materiaaleja, kuten esimerkiksi kierrätettyä polyesteriä ja luomupuuvillaa.
”Suurin osa kevään 2021 Antti Tapani -malliston puuvillatuotteista on S-ryhmän
puuvillalinjauksen mukaisesti vastuullisesti tuotettua: näissä tuotteissa käytetty puuvilla on suurimmaksi osin luomupuuvillaa. Pyrimme mahdollisimman pian asteittain vaihtamaan myös loput Antti Tapani -malliston puuvillatuotteet tavoitteen mukaisiksi. Lisäksi malliston tuotteissa hyödynnetään yhä entistä enemmän kierrätysmateriaaleja, kuten kierrätyspolyesteria”, kertoo Päivi Hole.