Kesän lopussa myyntiin tullut uusi WKLY.-vaatemerkki on ollut kuluttajien keskuudessa menestys, ja merkin suosituimmista tuotteista koot ovat jo loppumassa.
”WKLY. on monella tapaa ylittänyt kaikki odotuksemme. Myynti on ollut huikeaa ja tuotteet ovat osaltaan loppumassa pian. Olemme tähän jo reagoineet, ja suosituimpiin tuotteisiin saadaan pian täydennystä. Mallistoon ovat juuri saapuneet myös uudet juhlakauden tuotteet”, kertoo Prisman pukeutumisen myyntipäällikkö Jonna Halme-Räsänen.
Tällä hetkellä suurin hitti löytyy naisten pukeutumisesta: Erilaiset hihattomat ja poolokaulukselliset ribbitopit ovat myyneet jo tuhansia kappaleita.
“Näiden suosiota selittää osakseen se, että ribbineuloksesta valmistetut topit ovat käytännöllisiä perustuotteita, joita on helppo yhdistellä eri vaatteiden kanssa. Ne myös soveltuvat käytettäväksi sellaisenaan yläosassa tai näin säiden viilentyessä erilaisten jakkujen alla. Niistä näyttää nyt tulevan naisten tämän syksyn luottovaate.”
Miesten puolella suosituimpia tuotteita ovat olleet erilaiset cargo-housut ja joggerit.
Nuoret ostavat vaatteita yli osastorajojen
WKLY.-malliston myynneissä ovat korostuneet marketmuodille aiemmin haastava asiakasryhmä: naiset ja miehet ikäluokassa 16–29. Tämän lisäksi myös 30–44-vuotiaat naiset ja miehet ovat löytäneet merkin, ja molemmissa ikäluokissa malliston tuotteita on ostettu enemmän kuin mitään muuta Prismassa myytävää merkkiä.
”Näemme datasta, että 16–29-vuotiaat naiset ovat ostaneet WKLY.-vaatteita merkittävästi enemmän kuin vastaavan tuoteryhmän muita merkkejä. Ostokäyttäytymisessä myös näkyy, että etenkin naiset ovat tykästyneet muutamaan vaatteeseen, jotka on merkitty miesten vaatteiksi. Tämä kertoo paljon siitä, että nuoret ostavat tuotteita sen mukaan mikä miellyttää tuotteissa, eikä heille ole niinkään merkitystä ovatko ne naisten vai miesten osastolta. Vastaavasti myös saman ikäiset miehet ovat ostaneet naisten tuotteita WKLY.-merkiltä enemmän kuin muita merkkejä, eli ilmiö näkyy molempiin suuntiin”, Halme-Räsänen kertoo.
Samaan aikaan muotikaupan tulevaisuudessa nähdään kuluttajilta kasvava kiinnostus toimialan vastuullisuutta kohtaan. S-ryhmässä edistetään toimitusketjun läpinäkyvyyttä, kiertotalouden malleja sekä tuotannon ja raaka-aineiden ympäristövastuullisuutta sekä ihmis- ja työoikeuksia. WKLY.-mallistossa raaka-aineiden vastuullisuus on huomioitu muun muassa suosimalla Better Cotton aloitteen (BCI) kautta hankittua puuvillaa, kierrätyspolyesteria ja vaateteollisuuden leikkuujätteestä valmistettua Cyclo-kuitua.