Osuuskauppojen työntekijät heittäytyivät Käärijä-huumaan – ”Lähti hyvällä tavalla lapasesta”
Erityisesti S-marketeissa ympäri Suomen on nähty erilaisia vihreitä viritelmiä. Viisuviikolle sattui sopivasti myös Omistajan tilipäivä, johon vihreä väri S-ryhmän myymälöissä olennaisesti liittyy.
11.5.2023
Suomen viisuedustajan menestys on saanut toimipaikkojen luovuuden liikkeelle. Henkilökunnan Käärijälle pystyttämät tsemppiviestit myymälöissä ovat muodoltaan ja sisällöltään monenkirjavia, mutta yhteistä niille kaikille on vihreä väri ja positiivinen henki.
”Tämä lähti hyvällä tavalla lapasesta”, S-brändin markkinointipäällikkö Niina Käkelä naurahtaa.
”Vihreä väri myymälöissä ei viisuviikolla ole pelkästään Käärijästä lähtöisin. Vietämme joka kuukauden kymmenentenä päivänä Omistajan tilipäivää, jolloin vihreä väri ja asiakasomistajuus näkyvät toimipaikoissamme ympäri Suomen. Käärijän vihreä bolero tietysti sopii tähän ympäristöön hienosti.”
Lauantaina euroviisujen finaalissa Liverpoolissa lavalle nouseva Käärijä on muodostunut internetissä todelliseksi meemikoneeksi. Oli kyse sitten tukkamuodista, vihreästä bolerosta tai tanssiliikkeistä, Cha cha cha'lta ei ole voinut välttyä.
”Hieno ilmiö, josta kuuluukin ottaa ilo irti. Kannustetaan Käärijä voittoon!” Käkelä tsemppaa.
S-market Hämeenkyrö kasasi euroviisujen kunniaksi hyllynpäätyyn vihreitä tuotteita. Kuva: Helena Paasto
Viisuhuuma on näkynyt myös tiettyjen tuotteiden kasvaneessa kysynnässä. Prismoihin myyntiin tulleet Käärijä-fanipaidat ovat olleet haluttua tavaraa.
”Käärijä-t-paitojen myynti käy kuumana ja tuotteet tulevat loppumaan kesken. Tunti sitten Porin Prismasta tuli tieto, että viimeinen paita myyty. Myös kaikkien muiden vihreiden vaatteiden myynti näyttää hieman nousevan tällä viikolla”, Prisman pukeutumisen myyntipäällikkö Jonna Halme-Räsänen kertoo.
Juomahyllyyn on tällä viikolla ilmestynyt alkoholijuomasekoitus RPS Cha Cha Cha Piña Colada. Joko tuote on löydetty?
”Tuote tuli myyntiin tiistaina ja on parin myyntipäivänsä aikana ollut jo kolmanneksi myydyin alkoholijuomasekoitus heti kahden myydyimmän Seltzer-juoman jälkeen. On siis lähtenyt äärimmäisen vauhdikkaasti liikkeelle”, S-ryhmän päivittäistavarakaupan tuoretuotteiden myyntipäällikkö Mikko Kovalainen sanoo.
Myös alkoholittomat mocktailit ovat käyneet kaupaksi viisujen alla.
”Alkuviikon mocktailien myynti oli kuusinkertainen edellisviikon alkuviikkoon verrattuna. Ananastäysmehua on myyty lähes kaksinkertaisella myyntivauhdilla”, S-ryhmän päivittäistavarakaupan teollisten elintarvikkeiden myyntipäällikkö Nina Paavilainen kertoo.
”Lisäksi vihreää sokerimassaa on mennyt viikolla 19 kuusinkertaisesti edelliseen viikkoon verrattuna. Vihreällä sokerikuorrutteella oli myös hurja myyntipiikki viikolla 16”, Paavilainen lisää.
Turun S-market Majakkarannassa bolero nousi ylähyllylle ja naposteltavat on poimittu väri edellä. Kuva: Noora Timonen
S-market Veikkola on hakenut esillepanossaan Käärijän esityksen eurolavojen rouheutta. Valikoidut tuotteet ovat pääasiassa vihreitä alkoholittomia juomia sekä pientä naposteltavaa. Kuva: Minna Hesso
S-market Liperissä hellyttävä apinahahmo sai päälleen vihreän boleron ja käteensä mikrofonin. Hyllyyn on poimittu teemaan sopivasti vihreitä tuotteita. Kuva: Miia Kurki
S-market Siilinjärvi teki juomille esillepanon viisuhengessä. Kuva: Emilia Jalkala
S-market Tammisaaressa tarjolla on limeä, ananasta, kuplivaa ja kookosta. Kuva: Linda Westerlund
Kuvat: Oona Pöyskö
Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.