Näin asiakaspanelistit muotoilevat palveluja – mistä oikein on kyse? - S-ryhmä
Takaisinveto: Wewalka GmbH Nfg. KG vetää Wewalkan Pizza Kit -tuotetta pois myynnistä  Lue lisää
Kuvateksti

Näin asiakaspanelistit muotoilevat palveluja – mistä oikein on kyse?

Tiedätkö mikä on asiakkaille tärkeintä, kun he asioivat S-ryhmän toimipaikoissa? Edullinen ostoskori tietenkin, mutta ei yksin. Sen saat tietää, kun luet tämän jutun S-ryhmän asiakaspaneeleista.

5.5.2013

Asiakaspaneeli on tiedonhankintakanava kaupalle. Asiakkaalle se on vaikutusväline. Kaupan ymmärrys asiakkaiden tarpeista lisääntyy. Asiakas puolestaan pääsee antamaan kehitysideoita.

S-ryhmän asiakaspaneeleja ovat mm. asiakasomistajapaneeli ja eri ketjujen paneelit, kuten S-marketin, Prisman, Kodin Terran, Sokoksen, Alepan ja Salen paneelit.

Muutoksen aikaansaaminen on tärkeä syy ryhtyä panelistiksi. Kun asiaa kysyttiin asiakasomistajapanelisteilta, vastaajista 73 % luotti siihen, että paneelissa vaikuttamalla asiat oikeasti muuttuvat.

Ensin halutaan vaikuttaa verkossa, sitten myymälässä

Selvästi tärkeimpänä vaikutuskanava asiakasomistajapanelistit pitävät verkkoa: S-ryhmän sivustoja. Kasvokkainen vuorovaikutus toimipisteissä tulee kaukana perässä. Sitä suosii alle puolet S-ryhmän panelisteista.

Tulos paljastaa, että vaikuttamisen halutaan olevan paitsi helppoa myös nopeaa. Tätä mieltä oli yli 90 % vastaajista. Älypuhelinaikana taskussa oleva internet näyttäisi olevan aina lähempänä kuin yksikään toimipiste.

Huomatkaa minut yksilönä!

Asiakasomistajapanelisteilta on kyselty myös asiointikokemuksista. Vastanneista 75 % oli sitä mieltä, että asiakkaan huomioiminen yksilönä vaikuttaa ainakin jonkin verran ostopaikan valintaan.

Luonteva ja rento asiakaspalvelu on tärkeää 37 %:lle vastaajista. Sen yli ajoivat selvästi asioinnista saatavat taloudelliset edut. Ne tuottivat eniten mielihyvää 75 %.lle vastaajista.

Enemmän sähköistä postia, kiitos

Miten asiakasomistajapostia olisi hyvä kehittää? Sitäkin on kysytty. Asiakasomistajapostiksi kutsutaan postitusta, joka sisältää bonuslaskelman, Yhteishyvän ja osuuskaupan etulehden.

Tulos oli, että sisältöjä toivotaan enemmän sähköisenä. Moni on löytänytkin jo bonuslaskelmansa Omalta S-kanavalta. Monelta tämä tieto on vielä kateissa. Varmaan myös se, että koko asiakasomistajapostin voi muuttaa sähköiseksi Omalla S-kanavalla.

Tule mukaan muotoilemaan palveluja

Haluatko sinä mukaan vaikuttamaan ja muotoilemaan S-ryhmän palveluja uusiksi? Jos olet asiakasomistaja, löydät asiakaspaneelit Omalta S-kanavalta.

Panelistina saat tietoa kyselytuloksista ja kehittämistoimista. S-ryhmän ketjut voivat palkita paneelien aktiivisia osallistujia myös esim. lahjakorttiarvonnoilla.

Ja lopuksi vastaus kysymykseen mitä panelistit pitävät tärkeimpänä S-ryhmän toimipaikoissa asioidessaan: tervehtimistä.

Älä siis ihmettele, jos alat toimipaikoissa saada entistäkin iloisempaa palvelua. Asiakaspanelistien ääntä on kuultu ja toimittu sen mukaan.


Kuvat: S-Ryhmä

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.