Taloustutkimus Oy:n ja Markkinointi & Mainonta -lehden Brändien arvostus 2020 -tutkimuksessa oli mukana 534 brändiä. Tutkimus on tehty kesä-heinäkuussa ja siihen vastasi yhteensä noin 6000 henkilöä.
S-ryhmän brändeistä nousijoihin lukeutuivat S-Etukortti (kahdeksas), Prisma (11.), S-market (27.), Kotimaista (28.) ja S-Pankki (45.). Sadan parhaan joukkoon ylsi myös Sokos Hotels (81.) Suomen arvostetuimpana hotelliketjuna. Myös ABC (191.) oli oman toimialansa arvostetuin.
Kotimaisuus osoittautui bränditutkimuksessa valtiksi muutenkin: kärkisijoille nousivat mm. Hyvää Suomesta -merkki (neljäs) ja Joutsenmerkki (viides).
S-ryhmän korkealaatuiset Kotimaista-tuotteet tulevat suomalaisilta elintarviketuottajilta. Kriteerinä on kolminkertainen kotimaisuus: tuotteet valmistetaan Suomessa, raaka-aineet ovat kotimaisia ja tuotteet myydään suomalaisten omistamassa kaupassa. Ne täyttävät Sirkkalehti- ja Hyvää Suomesta -merkkien kriteerit.
Lisäksi Kotimaista-pakkaukset ovat uudistuneet vuoden 2020 aikana. Lue lisää Kotimaista-tuotemerkistä täältä.