Kotimaista

Kotimaista-tuotemerkki oli Suomen kovin nousija arvostetuimpien brändien listalla

S-Etukortti oli Suomen arvostetuimpien brändien listalla kahdeksas ja Prisma nousi sijalle 11. Kaikista suurin nousija oli kuitenkin Kotimaista, joka nousi sijalle 28. Vuotta aiemmin sijoitus oli 106.

21.8.2020

Taloustutkimus Oy:n ja Markkinointi & Mainonta -lehden Brändien arvostus 2020 -tutkimuksessa oli mukana 534 brändiä. Tutkimus on tehty kesä-heinäkuussa ja siihen vastasi yhteensä noin 6000 henkilöä.

S-ryhmän brändeistä nousijoihin lukeutuivat S-Etukortti (kahdeksas), Prisma (11.), S-market (27.), Kotimaista (28.) ja S-Pankki (45.). Sadan parhaan joukkoon ylsi myös Sokos Hotels (81.) Suomen arvostetuimpana hotelliketjuna. Myös ABC (191.) oli oman toimialansa arvostetuin.

Kotimaisuus osoittautui bränditutkimuksessa valtiksi muutenkin: kärkisijoille nousivat mm. Hyvää Suomesta -merkki (neljäs) ja Joutsenmerkki (viides).

S-ryhmän korkealaatuiset Kotimaista-tuotteet tulevat suomalaisilta elintarviketuottajilta. Kriteerinä on kolminkertainen kotimaisuus: tuotteet valmistetaan Suomessa, raaka-aineet ovat kotimaisia ja tuotteet myydään suomalaisten omistamassa kaupassa. Ne täyttävät Sirkkalehti- ja Hyvää Suomesta -merkkien kriteerit.

Lisäksi Kotimaista-pakkaukset ovat uudistuneet vuoden 2020 aikana. Lue lisää Kotimaista-tuotemerkistä täältä.


Kuvat: SOK

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.