Osuuskauppatarina, nuoret puistossa

Tämä uusi filmi käsikirjoitettiin sata vuotta sitten

Osuuskauppa on innovaatio, jonka avulla tavalliset kuluttajat voivat yhdistää voimansa muuttaakseen maailmaa paremmaksi itselleen ja muille. Näin ajatteli suomalainen voimanainen ja osuuskauppavaikuttaja Hedvig Gebhard sadan vuoden takaa.

18.10.2021

Osuuskaupan sanoma kuuluu nyt vaikuttavana tarinana filmillä, joka hakee inspiraatiota yli sadan vuoden takaa, mutta tuo nuo yhä ajankohtaiset viestit vahvasti tähän päivään ja hetkeen, tämän päivän nuorten silmin kerrottuna. Tavoitteena on tuoda osuuskaupan ideaa näkyvämmäksi: osuuskaupan omistamme me suomalaiset itse ja jokainen yritys pitää huolta omistajistaan. 

- Elämme yhä monimutkaisemmassa maailmassa, jossa ihmiset odottavat yritysten toimivan vastuullisesti. Osuuskauppamme rakentavat monin tavoin paikallista hyvinvointia eri puolilla Suomea. Osuuskaupan arvomaailma ja pitkäjänteiseen kestävään kasvuun sitoutuminen ovat arvossaan nyt ja huomenna. Osuuskauppa on vahvasti tulevaisuuden yritysmuoto, sanoo SOK:n pääjohtaja Hannu Krook

Tutustu uudistuneella s-kanava.fi-sivustolla osuuskaupan etuihin ja palveluihin sekä asiakasomistajan vaikuttamismahdollisuuksiin.  Sivustolla avataan asiakasomistajien konkreettisia hyötyjä konkreettisin esimerkein ja laskelmin sekä havainnollistetaan, mitä päätös- ja vaikuttamismahdollisuuksia osuuskaupan omistavilla asiakkailla on.

Lue lisää:

Professori Anu Puusan mielestä osuustoiminta on ”cool” – ja tämä halutaan kuulla myös maailmalla

Kuka Hedvig, johon videolla viitataan? Naiskansanedustaja, poliitikko, lehtinainen, kotitalouskoulutuksen kehittäjä ja osuuskauppavaikuttaja


Kuvat: SOK

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.