S-ryhmän myynti kasvoi – Sokoksen nousu jatkui
S-ryhmän tammi–maaliskuun veroton vähittäismyynti kasvoi 2,2 prosenttia ja oli 2 567 miljoonaa euroa. Erityisen ilahduttavaa oli Sokoksen ja Emotionin asiakasmäärien ja myynnin kasvun jatkuminen.
12.4.2017
– Olen todella tyytyväinen alkuvuoden kehitykseemme. Tavaratalokauppa on saanut paljon uusia asiakkaita ja myös marketpuolen myynti on edelleen hyvässä vauhdissa, SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä kertoo.
S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti Suomessa on kehittynyt muuta markkinaa nopeammin. Myynti oli 1 582 miljoona euroa. Alkuvuonna jatkettu hintojen laskeminen on nostanut erityisesti kotimaisten kasvisten myyntiä.
ABC-ketjun myynti on toipunut vapautuneiden aukioloaikojen aiheuttamasta notkahduksesta ja kääntynyt nousuun alkuvuonna.
Pietarin Prismojen vertailukelpoinen myynti jatkoi viime vuoden puolella alkanutta kasvuaan. Myös alueen hotellit jatkoivat hyvää kasvua.
S-ryhmän veroton vähittäismyynti 1–3/2017
Liiketoiminta-alue
Myynti (milj. €, sis. koko S-ryhmä)
Muutos tilanteeseen 1–3/2016 (%)
Marketkauppa*
1795,2
0,2
Liikennemyymälä- ja polttonestekauppa
372,4
10,7
Matkailu- ja ravitsemiskauppa*
182,3
1,6
Tavaratalo- ja erikoisliikekauppa
70,9
11,0
Rautakauppa
29,6
-5,0
Muut
116,2
6,4
S-ryhmä yhteensä
2566,6
2,2
*Lukuun sisältyy myynnit Baltiassa ja Venäjällä.
Kuvat: S-Ryhmä
Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.