Suomalainen menestysresepti kilpailijoineen ja hittituotteineen on vakiinnuttanut paikkansa suomalaisten sydämissä. Viime kauden voittajan, Erika Poussan, maailman parhaaksikin kehuttu keksitaikina nousi yhdeksi vuoden suurimmista ruokailmiöistä. Myös aiempien kausien finalistituotteet kuten Boltsi, Rostis, Fallero ja Smokehouse ovat löytäneet suomalaisten lautasille.
Uusi kausi, uudet hittituotteet ja tutut tuomarit
Hittiohjelman kuudennella tuotantokaudella elämän mullistavaa mahdollisuutta tavoittelee joukko määrätietoisia suomalaisen elintarvikealan tuoreita ja kokeneempiakin yrittäjiä eri puolilta Suomea. Kaudella nähdään tiukkaa taistoa finaalipaikoista, suuria tunteita, eikä pettymyksiltäkään vältytä. Kausi huipentuu tammikuun lopussa nähtävään finaaliin, johon yltävien kilpailijoiden tuotteet löytyvät S-ryhmän kauppojen hyllyiltä heti seuraavana päivänä.
Suomalainen menestysresepti tarjoaa elintarvikealan nouseville tähdille oikotien huipulle ja suomalaisten sydämiin.
– Paikka Suomalaisen menestysreseptin finaalissa on luonut valtavan kysynnän uutuustuotteille jo viiden vuoden ajan. Tiukassa kilpailussa on laitettava kaikki peliin, kisan tuomarina toimiva S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho kannustaa.
Päällysahon kanssa menestysreseptiä tuomaroi ja kilpailijoita kannustaa arvovaltainen joukko: ohjelman juontajanakin toimiva kokki Jyrki Sukula, Finlaysonin liiketoimintajohtaja Jukka Kurttila sekä Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luoma.
Kotimaiset elintarvikeinnovaatiot kunniaan ja kehitystyö näkyväksi
Suomalainen menestysresepti tukee suomalaista elintarvikealaa luomalla ruokailmiöitä ja kannustamalla alan kehittäjiä kohti menestystä.
– Kauden finalistien tukeminen intensiivisen tuotekehitysmatkan varrella on aina ilo ja tarjoamme tuomariston kanssa parhaamme mukaan eväitä ja alan ymmärrystä kilpailijoille ja television kautta katsojillekin, Päällysaho iloitsee.
Ruokatoimittajien Ideasipulillakin palkittu kilpailu tuo tutuksi suurelle yleisölle ennestään tuntematonta kotimaisen elintarvikkeiden tuotekehitysprosessin vaiheita ideasta kaupan hyllylle ja edelleen ruokapöytiin.
– Suomalainen menestysresepti on osoittautunut tehokkaaksi keinoksi tukea erilaisten pienten ja keskisuurten yritysten uusia ideoita ja oivalluksia. Ohjelma valottaa kotimaisten yrittäjien tekemää vaativaa kehitystyötä, Päällysaho iloitsee.
Suomalainen menestysresepti esitetään MTV3-kanavalla ja MTV Katsomossa 20.11.2024 alkaen keskiviikkoiltaisin klo 20–21. Kausi huipentuu tammikuun lopussa nähtävään finaaliin, johon yltävien finalistien tuotteet löytyvät S-ryhmän ruokakauppojen hyllyiltä heti seuraavana päivänä.