– Kansainvälisissä ostoneuvotteluissa kumppaneitamme ovat maailman suurimmat ruokajätit kuten Nestle, Procter & Gamble ja Unilever. Liittoutuminen yhden maailman suurimman vähittäiskauppiaan ja pohjoismaisten osuuskauppakollegoiden kanssa tuo meille lisää mahdollisuuksia syventää yhteistyötä kansainvälisten elintarvikeyritysten kanssa. Sen edut näkyvät viime kädessä suomalaisen asiakasomistajan pienemmässä kauppalaskussa,
yhteistyöneuvotteluita vetänyt kenttäjohtaja Arttu Laine summaa.
Aiemmin keväällä SOK kertoi hankintayhteistyöstä Carrefourin kanssa koskien omien merkkien kansainvälistä hankintaa.
– Tämä työ on täydessä vauhdissa. Olemme mukana ostamassa Carrefourin ranskalaisia, italialaisia ja espanjalaisia omia merkkejä – sekä elintarvikkeita että käyttötavaraa. Lisäksi olemme löytäneet uutta tehokkuutta oma merkki -tuotteiden valmistuttamiseen, Arttu Laine kertoo.
Uusi yhteistyö ei vaikuta kotimaisen ruoan tarjontaan tai asemaan osuuskaupparyhmän valikoimissa.
– Vankistamme koko ajan kotimaisen ja paikallisen ruoan tarjontaa, tätä asiakasomistajat meiltä odottavat. Myymästämme ruoasta 80 % on valmistettu Suomessa ja sama korkea kotimaisuustaso säilyy myös jatkossa, Laine toteaa.
S-ryhmän omia merkkejä ovat Kotimaista, Rainbow ja Xtra.
– Kotimaista-tuotesarja on suomalaisten suosikki. Sarjan laajentaminen ja kehittäminen jatkuu vahvana myös jatkossa.