S-ryhmän brändejä arvostetaan alojensa ykkösiksi - S-ryhmä
Kuva bränditutkimukseen

S-ryhmän brändejä arvostetaan alojensa ykkösiksi

Taloustutkimuksen ja Markkinointi & Mainonta -lehden Brändien arvostus 2019 -tutkimus laittoi brändit järjestykseen niiden suomalaisten keskuudessa nauttiman arvostuksen mukaan. Kymmenen kärkeen nousi S-Etukortti sijalle 9, mutta myös monet muut S-ryhmän brändit arvostettiin oman alansa kärkeen.

30.8.2019

Vähittäiskaupan ketjujen ykköseksi kiilasi Prisma sijalle 17 ja myös sarjan kakkostilan otti S-ryhmän brändi, S-market, joka löytyy sijalta 30. S-ryhmän kauppojen valikoima nauttii myös arvostusta, koska S-ryhmän oma Kotimaista-merkki nousi tutkimuksessa sijalle 106.

Pankkisektorilla selvän ykköspaikan otti S-Pankki, joka oli ainoa pankki viidenkymmenen arvostetuimman brändin joukossa, sijalla 47.

Ylivoimainen omassa sarjassaan oli myös Sokos Hotels, joka sijoittui kaikkien brändien arvostuksessa sijalle 66. Ketjun parannus sijoituksessa oli myös huima: Sokos Hotellit nousivat viime vuoteen verrattuna peräti 43 sijaa.

Omien sarjojensa ykkösiä olivat myös Sokos tavaratalojen sarjassa (sija 128) ja ABC huoltamotoimialalla (sija 182).

– Se, että lojaliteettiohjelmamme mahtuu Suomen kymmenen kärkibrändin listalle, on todella hienoa. Uskon, että S-Etukortti ja S-mobiili yhdessä ovat asiakasarvostuksen takana. Hienoa on myös, että toimialoittain meidän brändimme olivat ykkösiä – Prisman ja S-marketin ottaessa vieläpä kaksoisvoiton. Täytyy kiittää asiakasomistajia saadusta arvostuksesta, johtaja Veli-Pekka Ääri SOK:lta iloitsee.


Kuvat: Nico Backström

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.