S-kaupat on suosituin ruoan verkkokauppa

S-kaupat.fi on suosituin ruoan verkkokauppa

Tuoreet tutkimukset sekä S-kaupat.fi:n omat asiakastyytyväisyystulokset kertovat samaa: asiakkaat ovat erityisen tyytyväisiä S-ryhmän ruoan verkkokaupan laajaan valikoimaan sekä palvelun laatuun ja suosittelevat palvelua mielellään. Verkkokaupan kehityksessä asiakkaiden tarpeet ja toiveet ovat aina etusijalla ja saatu palaute kertoo, että työtä tehdään oikeaan suuntaan.

28.9.2022

S-ryhmässä avattiin viime talvena täysin uusittu ruoan verkkokauppa ja siitä lähtien S-kaupat.fi-palvelua on kehitetty tiiviisti asiakkaiden kanssa.

– Halusimme asiakkaat mukaan verkkokaupan kehitykseen heti ensi metreiltä, jotta kehitämme ja korjaamme asioita, jotka aidosti helpottavat asiakkaidemme arkea. Alussa palvelu oli keskeneräinen ja tyytyväisyyskin heikompi, mutta tyytyväisyys on koko ajan noussut, kun työtä on tehty asiakkaiden palautteiden kannustamana, S-kaupat ruoan verkkokaupan Product Lead Emilia Ala-Kurikka kertoo.

Tällä hetkellä jo yli 250 S-ryhmän myymälää tarjoaa ruoan verkkokaupan palveluita ja aina edullista ostoskoria Kemistä Helsinkiin

– Suosiota lisää myös Prismojen ja S-marketien edullinen hintataso, joka on monelle asiakkaalle tärkeä syy tehdä perheen ostokset meillä, Ala-Kurikka korostaa.

S-kaupat.fi:n asiakastyytyväisyyttä mitataan muun maussa CSAT-arvolla, joka oli syyskuussa 77. Mittarissa 100 kertoisi täydellisestä asiakastyytyväisyydestä ja 0 totaalisesta tyytymättömyydestä. S-kaupat.fi:ssä CSAT-tuloksen keskiarvo tammi-elokuulta on 74.

Laatua ja palveluhalukkuutta kehutaan

Taloustutkimuksen vuosittain julkaisemassa Suomi syö -tutkimuksessa asiakkaat antoivat S-kaupat.fi-palvelulle parhaat arvioit valikoimassa, palvelun laadussa ja palveluhalukkuudessa, loppuneiden tuotteiden korvaamisen onnistumisessa sekä toimitusikkunoiden määrässä.

Tutkimus vahvistaa myös tyytyväisyyden kasvua palvelun alkutaipaleelta. Tutkimuksen mukaan suositteluhalukkuudesta kertova mittari NPS-arvo on kasvanut 28 prosenttiyksikköä vuodesta 2020. Suositteluhalukkuus oli tutkituista verkkokaupoista suurin.

Sama viesti kiirii MarkkinointiUutisten ja tutkimustoimisto IROResearchin elokuussa tekemästä tutkimuksesta. Sen mukaan 40 prosenttia ruoan verkkokaupasta ostaneista suomalaisista suosii ensisijaisesti S-ryhmän ruoan verkkokauppaa.

Helpotusta ja iloa asiakkaiden arkeen

S-kaupat.fi-palvelu kehittyy koko ajan ja syksyn mittaan panostetaan esimerkiksi tilausten toimitusten parantamiseen ja keräilyn tehokkuuteen. Kehitystapa on ketterä: uusia ominaisuuksia luodaan ja muokataan tarpeiden mukaan koko ajan.

– Verkkokaupan kehittäjinä meidän arkeamme on ratkoa asiakkaidemme arjen ongelmia. Jos me pystymme helpottamaan esimerkiksi ruuhkavuosia elävän perheen arjen kuormaa, me olemme onnistuneet työssämme, Emilia Ala-Kurikka kuvaa.

Asiakkaiden toiveita kuunnellaan koko ajan ja niiden myötä perheiden arkeen on tulossa myös iloa: ostosten kuljetuslaatikot muovautuvat jatkossa lasten leikeissä vaikka linnaksi.  

Kuuntelemme asiakkaitamme herkällä korvalla ja pyrimme priorisoimaan tekemisessämme niitä asioita, jotka helpottavat asiakkaiden arkea.

***

S-kaupat.fi

• S-kaupat.fi kokoaa alleen kaikki S-ryhmän yli 1 000 marketkaupan toimipaikkaa, joista tällä hetkellä yli 250 myymälää tarjoaa ruoan verkkokaupan palveluita Kemistä Helsinkiin. Korona-pandemian alussa luku oli 31.

• S-ryhmän ruoan verkkokaupan myynti kasvaa edelleen ennätysvuoden 2020 jälkeen. Vuonna 2021 myynti kasvoi 55 prosenttia edellisvuoteen verrattuna, ja neljäsosa koko ryhmän päivittäistavarakaupan kasvusta tuli ruoan verkkokaupasta. Kuluvan vuoden aikana myynti on kasvanut lähes 10 prosentin vauhdilla.

• Noin 40 000 tilausta viikossa ja yli 2 miljoonaa tilausta vuodessa

• Keskiostos noin 120 euroa

• 148 000 eri asiakasomistajaa asiakkaana

• 58 prosenttia asiakkaista valitsee noudon, 42 prosenttia kotiinkuljetuksen

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.