SH Vasilievsky julkisivu

Pietarin Sokos Hotellit tarjoavat korkeatasoista palvelua vaativalla markkinalla

Pietarissa toimivat kolme Sokos Hotellia ovat menestyneet viime vuosina erittäin hyvin, vaikka toimintaympäristö on vaativa ja kilpailu kireää. Työntekijöidensä hyvinvointiin ja erinomaiseen asiakaspalveluun satsaavan OOO Sokotelin menestyminen on myös huomattu: viime viikolla paikallinen talouslehti valitsi toimitusjohtaja Petri Schaafin Pietarin sadan parhaan yritysjohtajan joukkoon.

3.12.2019

Pietarin hotellitoiminnassa suomalaisella osaamisella on tilausta. Solo Sokos Hotel Vasilievsky, Solo Sokos Hotel Palace Bridge ja Original Sokos Hotel Olympia Garden ovat kasvattaneet asiakasmääriään ja parantaneet käyttöastettaan jatkuvasti kahden viime vuoden aikana.

− Menestyksemme perustuu hyvään palvelutuotteeseen, jonka mahdollistaa meidän erinomainen henkilökuntamme. Venäjä on haastava markkina ja tarjontaa on joka toimialalla todella paljon. Lähes kaikki maailman isoimmat ketjut ovat täällä ja hakevat kasvua. Uusia hotelleja avataan koko ajan lisää ja vanhoihin investoidaan. Siksi menestys ei tule helpolla, OOO Sokotelin toimitusjohtaja Petri Schaaf korostaa.

OOO Sokotelin perusarvoja on työntekijöistä huolehtiminen ja usko siihen, että hyvä tuloksentekokyky lähtee hyvästä johtamisesta. Kun työntekijät viihtyvät työssään, he pitävät hyvää huolta myös asiakkaista. Lisäksi työntekijät pysyvät pitkissä työsuhteissa, josta syntyy vahva ammattitaito.

− Viihtyvyyden ja ammattitaidon kautta syntyy palvelu, joka nostaa kaikkien hotellimme asiakastyytyväisyyyden koko ketjun jaetulle ykkössijalle. Se antaa edelleen uskoa myös menestyksekkään tulevaisuuden rakentamiseen.

Yli puolet Pietarin Sokos Hotellien asiakkaista on venäläisiä. Ulkomaalaisista suurin asiakasmäärä tulee Kiinasta ja sen jälkeen Euroopan isoilta markkinoilta. Suomalaiset ovat asiakasmäärässä vasta sijalla 5. Kasvua hotellit hakevat kaikilta markkinoilta ja OOO Sokotel tutkii myös jatkuvasti mahdollisuuksia laajentumiseen Pietarissa. Niin suomalaisten kuin monien muidenkin kansallisuuksien houkuttelussa Pietariin auttaa 1.10.2019 lanseerattu e-viisumi, joka on sähköinen, helposti haettava ja ilmainen kertaviisumi.

− Kaupungin vetovoimatekijöitä ovat muun muassa historia ja kulttuuri, kuten museot. Pietari on valloittava miljoonakaupunki, jossa on edelleen pienen kaupungin kiva tunnelma. Haasteena on erityisesti talvikaudella kaupungin saavutettavuus, koska lentoja maailmalta on aika vähän näin suureen kaupunkiin. Kesällä sesonkilentoja on paljon, mutta yhteyksien pitää parantua ja kehittyä jatkossa.

Suomesta Pietariin on kuitenkin helppo päästä, kun kaupunkiin liikennöi neljä Allegro-junaa päivässä ja matka-aika on vain 3,5 tuntia. Finnairilla on myös neljä lentoa päivässä Pietariin ja aikaa matkaan kuluu vain 50 minuuttia. Lisäksi Pietariin liikennöi suuri määrä busseja.

− Suomalaisten on helppoa tulla meille Sokos Hotelleihin, koska varaus, menut ja kaikki ohjeistukset ovat suomen kielellä. Asiakasomistajille kertyy myös normaaliin tapaan Bonusta ja S-Card-työmatkustajat saavat omat etunsa. Lisäksi hotellimme sijaitsevat erinomaisilla paikoilla lähellä nähtävyyksiä, Petri Schaaf korostaa.

Sokos Hotellien menestyminen on myös huomattu Pietarissa. Paikallinen taloussanomalehti Delovoy Peterburg valitsi OOO Sokotel Oy:n toimitusjohtaja Petri Schaafin Pietarin sadan parhaan yritysjohtajan joukkoon. Palkinto luovutettiin 28.11. Pietarissa. Perusteluina palkitsemiselle olivat vuoden 2018 myynnin kasvu, tulos ja suhteellinen kannattavuus.


Kuvat: Sokos Hotels

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.