Tulevalle kaudelle voivat osallistua kaikki kotimaiset yritykset, joiden päättyneen tilikauden liikevaihto on enintään 80 miljoonaa euroa ja pääomasta tai äänivaltaisista osakkeista korkeintaan 25 prosenttia on sellaisen yrityksen omistuksessa, jonka päättyneen tilikauden liikevaihto on yli 80 miljoonaa euroa. Edellisillä kausilla raja on ollut alhaisempi – nyt yhä useammalla yrityksellä on mahdollisuus hakea ja esitellä tuoteideansa! Hakuaikaa on 11.2.2024 asti.
Kilpailussa finaaliin päässeillä on kuusi kuukautta aikaa kehittää tuoteaihiostaan lanseerausvalmis tuote. Finalistit saavat S-ryhmältä tuotekehityspaketin ja sparrausta eri alan asiantuntijoilta.
- Kilpailu tarjoaa finaaliin pääseville hakijoille ainutlaatuisen kiihdytyskaistan lanseerata uutuustuote. Voittajatuote on meillä vuoden ykköslanseeraus ja voittajatuote on vuosittain ollut suosituin uutuustuote, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja ja tuomaristossa vaikuttava Sampo Päällysaho kertoo.
Myös muilla lanseerausvalmiilla finalistituotteilla on mahdollisuus päästä S-ryhmän ruokakauppojen valtakunnallisiin valikoimiin.