Finlayson laajentaa designfilosofiansa muotiin – lanseeraa ensimmäisen vaatemalliston sitten 1970-luvun - S-ryhmä
Finlayson Arkismi

Finlayson laajentaa designfilosofiansa muotiin – lanseeraa ensimmäisen vaatemalliston sitten 1970-luvun

Kodintekstiileistään tunnettu Finlayson palaa vaatealalle yli 40 vuoden tauon jälkeen. Arkismi-mallisto on arjen ylistys, joka jatkaa Finlaysonin designfilosofiaa mukavilla ja kestävillä käyttövaatteilla. Mallisto tulee helposti koko kansan saataville Prismoihin. Vaatemalliston myötä Finlayson vahvistaa asemaansa koko arjen kattavana kokonaisvaltaisena designtalona.

13.10.2021

Finlayson on uudistunut parin viime vuoden aikana vauhdilla. Yhtiö on tiivistänyt yhteistyötään kotimaisten designbrändien kanssa liittymällä osaksi Manna & co -konsernia ja laajentanut valikoimaansa astioista tyynyihin ja peittoihin sekä laajemmin sisustukseen.

Nyt tekstiilivalmistaja lanseeraa ensimmäisen vaatemallistonsa sitten 1970-luvun. Arkismi-vaatemallisto jatkaa Finlaysonin ja Prisman Mittava-astiasarjan yhteydessä esiteltyä designfilosofiaa.

Yli 200-vuotisen historian aikana Finlaysonilla on opittu tuntemaan suomalainen arki. Pandemia toi siihen haasteensa, mutta teki designfilosofiastamme ajankohtaisemman kuin koskaan. Nyt tuomme osaamisemme vaatteisiin, joka on kodintekstiilejä moninkertaisesti suurempi ja myös haastavampi markkina”, kertoo Finlaysonin brändi- ja designjohtaja Maiju Laurén.

Arkismi-mallisto on suunniteltu suomalaisena käsityönä: vaatteet ovat syntyneet ilmeestä ja istuvuudesta lähtien palkitun suunnittelija Tiia Vanhatapion sekä Finlaysonin suunnittelijoiden ja Prisman asiantuntijoiden käsissä. Mallisto tulee myyntiin Finlaysonin liikkeiden ja verkkokaupan lisäksi Suomen suosituimpaan muotikauppaan Prismaan ja Prisma.fi-verkkokauppaan.

“Olemme äärimmäisen ylpeitä Arkismi-mallistosta. Markettien valikoimat ohjaavat kuluttamista valtavasti, ja malliston kunnianhimoisena tavoitteena onkin tuoda kestäviä designvaatteita kaikkien saataville ja jättää pysyvä jälki suomalaiseen pukeutumiseen”, sanoo S-ryhmän käyttötavarakaupan myyntijohtaja Päivi Hole

Arkismin kilpailuvaltteina kestävyys ja mukavuus

Finlaysonilla nähdään, että kestävien, laadukkaiden ja mukavien vaatteiden tulisi olla arkipäivää. Siksi vaatemallisto suunniteltiin tarpeeseen, suomalaiseen arkeen sopivaksi. Viimeistään etätyöaika osoitti, että arkiasujen halutaan samaan aikaan sekä tuntuvan että näyttävän hyvältä.

”Olemme pyrkineet luomaan niin miellyttäviä vaatteita, ettei niitä halua ottaa pois, kun ne on kerran päällensä pukenut. Liian usein valitsemme vaatteita, jotka saattavat näyttää hyvältä, mutta osoittautuvat arjessa toimimattomiksi – tälle arkismi on vastaisku”, Laurén summaa.

Mukavuuden lisäksi mallistossa on keskitytty kestävyyteen panostamalla vaatteiden yhdisteltävyyteen, istuviin leikkauksiin, ajattomiin kuoseihin sekä kaikille vartalotyypeille sopiviin mitoituksiin. Arkismi-vaatemallisto on saatavilla Finlaysonilla ja Prismoissa kautta maan.


Kuvat: Finlayson

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.