Sokos asiakaspalvelu

Sokos varoittaa asiakkaitaan tekstiviestihuijauksesta

Sokoksen nimissä liikkuu parhaillaan huijausviesti. Osa ketjun asiakkaista on saanut tekstiviestin, jossa kehotetaan keräämään tai hakemaan palkintoarvonnan voitto painamalla linkkiä. Kyseessä on huijaus, jossa yritetään kalastella asiakkaan maksukorttitietoja.

18.9.2019

Tekstiviestillä ei ole mitään tekemistä Sokos-ketjun kanssa.

Viestissä olevaa linkkiä ei tule painaa eikä omia maksukorttitietoja luovuttaa eteenpäin.

– Viesti voi olla hyvin hämäävä, sillä se on tullut Sokoksen nimissä ja ainakin osalle asiakkaista samaan viestiketjuun, jossa on Sokoksen oikeasti lähettämiä tekstiviestejä, SOK:n riskienhallinnan päällikkö Mikko Koskinen kertoo.

Tyypillisesti huijarit poimivat suuria määriä puhelinnumeroita erilaisista verkossa tarjolla olevista numeropalveluista tai -luetteloista. Ei ole mitään viitteitä siitä, että numerot olisivat lähtöisin Sokos-ketjusta tai muualta S-ryhmästä.

S-ryhmän tuotemerkkien nimissä liikkuu aika ajoin huijausviestejä. Lisätietoa viesteistä voi lukea täältä: https://www.s-kanava.fi/asiakasomistaja/artikkeli/varo-s-ryhman-tuotemerkkien-nimissa-lahetetaan-hui/Nqve8yB0mQ8gmAIoOCCA0

Kuvakaappaus tekstiviestistä:

[object Object]

Lisätietoja medialle:

Mikko Koskinen

SOK Riskienhallinta

p. 0107682421

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.