Syyskuun 2020 alusta alkaen asiakkaan ostotietojen käsittelyaikaa S-ryhmässä pidennettiin vastaamaan kaupan alan yleistä käytäntöä. Tietoja säilytetään käyttötarkoituksen mukaan niin kauan kuin on tarvetta, kuitenkin korkeintaan viisi vuotta. Tarvittava säilytysajan pituus arvioidaan vuosittain.
Vuoden 2021 alusta S-ryhmä ryhtyy keräämään majoitus- ja ravitsemistoimialan palveluiden ostotietoja tuotetasolla, kun tähän asti tietoja on kerätty vain ostosten loppusummien tasolla.
Miksi S-ryhmä ryhtyy keräämään tarkkaa ostotietoa matkailu- ja ravintolatoimipaikkojen ostoista?
Miksi S-ryhmä kerää asiakastietoja?
Näin hyödyt ostodatan keräämisestä
Katso videot:
Näin voit vaikuttaa asiakastietojesi käsittelyyn
Voit milloin tahansa tarkastaa omat asiakastietosi ja halutessasi kieltää kuitin loppusummaa tarkemman ostotiedon käyttämisen joko Omalla S-kanavalla tai S-ryhmän asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteessä.